onsdag 19 augusti 2009

ULLFÄRGER? - VILLAVÄREJÄ?

Så har sommaren gått. Hösten börjar göra sig påmind trots att vi hoppeligen har många varma sommardagar kvar. Dags igen att plocka fram stickningen?? Själv sitter jag och stickar hela tiden, oberoende väder och vind ;) Det har blivit många stickstunder i sommar, hoppeligen blir de ännu fler i höst och vinter!

Jag har planer på att färga garn. Nu skulle jag gärna vilja veta om du: a) skulle köpa hemfärgat ull-, sock-, eller sjalgarn? och b) skulle vilja köpa själva färgen att färga själv med? Jag vore mycket tacksam för era synpunkter!

-----------------------------------------------------------------
Kesä tuli ja meni. Syksy tekee tuloaan vaikka meillä toivottavasti on monta lämpimää päivää jäljellä. On tullut aika kutoa jälleen? Itse istun ja kudon koko ajan, riippumatta ajasta ja ilmasta ;) Kesän aikana on tullut monta neulehetkiä, toivottavasti niitä tulee vielä enemmän syksyn ja talven aikana!
Minulla on suunnitelmia värjätä lankoja. Haluaisin mielellään tietää jos sinä: a) ostaisit kotona värjättyä villa-, sukka- tai huivilankaa? ja b) haluaisit ostaa itse väri millä värjätä lankoja itse? Olisin hyvin kiitollinen teidän ajatuksista tästä!

2 kommentarer:

Satu U sa...

Olen ehdottomasti vaihtoehdon a kannattaja ;-) Olen liian laiska värjätäkseni itse, mutta itsevärjätyt langat on ihania, parhaita!!!

Inge sa...

Jag håller med Satu U, dvs. förslag a)
Nog för att det skulle vara intressant att pröva på att färga, men nu just vill jag inte klotta med det. Är inne på att lära mig olika tekniker istället.